Dynaamiset teematunnit

Syksyn teematunneilla Heidi ohjaa lempeän voimistavat ja joogaharjoituksen tekniikassa eteenpäin johdattavat teematunnit lauantai-aamupäivisin klo 10-12.15.

Voit ilmoittautua mukaan Keitaan verkkokaupassa. Yhden teematunnin hinta on 36 €. Jos ostat kerralla vähintään 3 teematuntia, saat ne alennettuun hintaan 29 € alennuskoodilla ”teematunnit” Jos haluat maksaa teematunnit liikuntaedulla, esim Smartum tai Edenred, kirjoita viesti [email protected] niin varaamme tunnin sinulle. Kaikki liikuntaedut käyvät Keitaalla!

 

Varaa paikkasi

 

Keskivartalon voima la 8.9. klo 10-12.15

Joogaharjoituksessa keskivartalon tuella ja aktivoinnilla on ensisijaisen tärkeä rooli. Oikean tuen löytäminen paitsi kannattelee ja tukee koko asentoa, myös suojaa selkää. Workshopin avulla tutkimme tuen löytämistä niin staattisissa kuin virtaavammissakin asennoissa ja asentosarjoissa. Aivan lopuksi tutkimme, miten keskivartalon voiman ja tuen löytäminen auttaa hahmottamaan myös vaativampia jooga-asentoja, kuten käsitasapainoja sekä ylösalaisia asentoja.

Kokonaisvaltainen tasapaino la 6.10. klo 10-12.15

Tasapainoasennot ovat monille kaikkein haastavimpia jooga-asentoja. Ne vaativat niin keskittymistä ja läsnäoloa kuin kokonaisvaltaista kehon hallintaa, aktivointia ja tukeakin. Tässä workshopissa etenemme tyypillisimmistä tasapaino-asennoista kohti haastavampia variaatioita. Siirrymme jalkapohjista kohti muita kehon alueita, ja lopulta kokeilemme tasapainotella myös käsien varassa. Kehon tasapainon lisäksi syvennymme myös hengityksen ja mielen tasapainon löytämiseen.

Kierrot ja taaksetaivutukset la 27.10. klo 10-12.15

Tässä workshopissa tutkitaan selkärangan liikkuvuutta sekä rintakehän, kylkien ja lapojen liikettä. Kiertoliikkeet ovat hyvin puhdistavia, sillä ne aktivoivat sisäelinten toimintaa sekä selkärangan nesteidenkiertoa. Taaksetaivutukset taas ovat valtaosalle meistä varsin haastavia, ja siksi onkin tärkeää, että ne tehdään turvallisesti ja oikein. Workshopin aikana jokainen löytää itselleen sopivan, selälle turvallisen tavan harjoitella. Oikein tehtynä kierrot ja taaksetaivutukset luovat tilaa ja eloisuutta koko rintakehän ja selän alueelle.

Inversiot eli ylösalaiset asennot 17.11. klo 10-12.15

Inversio-teematunnilla tutkimme joogan ylösalaisia asentoja: hartiaseisontaa, päälläseisontaa, kyynärvarsiseisontaa sekä käsilläseisontaa. Keskitymme oikeiden tuki- ja tasapainopisteiden löytämiseen sekä hengitykseen ylösalaisin oltaessa. Teematunti sisältää niin omaa työskentelyä kuin parityöskentelyäkin. Ennen kaikkea pyrimme löytämään jokaiselle sopivan tavan harjoitella. Saat myös hyviä vinkkejä siihen, miten harjoitella ylösalaisia asentoja itsenäisesti kotona.

 

Varaa paikkasi