Äänimaljayin

Tule ja hellitä!

Syksyn ihanilla, extrapitkillä yinjooga- teematunneilla Suvi ja Anni  ohjaavat lempeän rentouttavan yinjoogaharjoituksen äänimaljojen hellässä huomassa kahtena lauantai-aamupäivänä klo 10-12.15. Tule tuudittumaan ennenkokemattomaan rauhaan!

Voit ilmoittautua mukaan Keitaan verkkokaupassa. Yhden teematunnin hinta on 36 €. Jos ostat kerralla vähintään 3 teematuntia, saat ne alennettuun hintaan 29 € alennuskoodilla ”teematunnit” Jos haluat maksaa teematunnit liikuntaedulla, esim Smartum tai Edenred, kirjoita viesti [email protected] niin varaamme tunnin sinulle. Kaikki liikuntaedut käyvät Keitaalla!

29.9.2018 teematunnin elementti on Maa, loppukesän ja vuodenaikojen vaihteiden elementti. Annamme asanoiden ja äänimaljojen taian juurruttaa meidät maan rauhaan ja tasapainoon. Keskeisinä meridiaaneina harjoituksessa ovat mahalaukun ja pernan meridiaanit.

24.11.2018 viiden elementin teematuntien sarjassa on vuorossa Metalli, syksyn elementti. Keskeisinä meridiaaneina harjoituksessa ovat keuhkojen ja paksusuolen meridiaanit. Metalli-elementin teemana on rauhoittuminen talven hiljaisuutta kohden, kiireistä luopuminen ja immuunipuolustuksen vahvistaminen.
Tiibetiläisten äänimaljojen hoitava vaikutus perustuu harmonisiin äänivärähtelyihin, jotka resonoivat kehossa rentouttaen ja tasapainottaen. Erityisen tehokkaasti harmoninen äänimaisema tehoaa stressiin ja sen liitännäisvaivoihin, sillä äänivärähtelyt aktivoivat parasympaattista hermostoa, jolloin kehon luonnolliset paranemisprosessit käynnistyvät.

 

Yinjooga on erittäin rauhallinen joogamuoto, joka yhdistää hathajoogan filosofian ja kiinalaisen lääketieteen energiaopin. Yinjooga lisää eheyttävää, ravitsevaa, ja hiljentyvää energiaa kehossamme – vastapainona kiireisessä arjessa tarvitsemallemme yang-energialle. Yinjoogassa asanoissa eli asennoissa viivytään yleensä muutaman minuutin ajan. Harjoituksessa käytetään tarpeen mukaan apuna ja tukena erilaisia apuvälineitä kuten isoa joogatyynyä eli bolsteria. Monesti harjoitukset keskittyvät avaamaan lantion alueen ja rintarangan kireyksiä – kuin huomaamatta liikkuvuutesi paranee ja hengitys kulkee taas keveämmin.

Yinjoogassa ei yleensä tule hiki, päälle kannattaa laittaa pitkähihaista vaatetta ja ehkä villasukatkin, vaikka Keitaan lämpölamput takaavatkin, ettei kenellekään tule tunnin aikana kylmä. Yinjooga sopii hyvin rentouttamaan kehoa, taltuttamaan stressiä ja ylipäätään rauhoittamaan mieltä tähän hetkeen.

Varaa paikkasi